צפו • רשמית: שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן

איתי גדסי No Comments on צפו • רשמית: שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן

שר הבריאות, יעקב ליצמן, הגיש את מכתב ההתפטרות שלו למזכיר הממשלה, צחי ברוורמן

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיש כעת את מכתב ההתפטרות שלו למזכיר הממשלה.

התפטרות ליצמן באה על רקע חילולי שבת מתמשכים באישור ממשלת ישראל. ליצמן, שבהוראת רבו, התנה את המשך כהונתו כשר בהפסקה מיידית של חילולי השבת, הודיע שיפרוש ואכן כך עשה.

כעת שר הבריאות הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו שאמר כי תיק הבריאות יישאר אצלו בשלב זה.

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, אמר בריאיון ל"קול חי" הבוקר כי ישנה היתכנות בה יחוקק חוק עוקף בג"ץ שיאפשר לליצמן לשוב לתפקיד סגן שר הבריאות במעמד שר. אך נראה, כי כמו שאר החוקים שהועלו במטרה לעקוף את פסיקות בג"ץ ונעצרו בהתנגדות שר האוצר, משה כחלון, גם חוק זה ייעצר ולא יעבור.

מכתב התפטרות ליצמן

מדברי ליצמן: "אזרחי ישראל, לאורך כל הדורות ידע עם ישראל לשמור על יום השבת כערך עליון. שבת קודש הוא יום המנוחה הלאומי ואנו חונכנו לשמור למניעת חילול השבת. לצערי ונוכח הכאב הגדול, בעקבות עבודות ממשלתיות שבוצעו בשבתות בפרהסיה בידי רכבת ישראל מזה תקופה ארוכה – החלטתי להתפטר מתפקידי כשר הבריאות".

"כשר בישראל איני יכול לשאת באחריות המיניסטריאלית לחילולי שבת ממלכתיים שנעשו בפרהסיה, בניגוד לערכים המקודשים לעם היהודי, לסטטוס קוו ולהסכם הקואליציוני. אני שמח על הזכות שנפלה בחלקי לקדם ולייעל את מערכת הבריאות בישראל. פעלתי בכל דרך לטובת ציבור החולים, ללא הבדל בין כלל האוכלוסיות והמגזרים".

"הגענו להישגים רבים וברוך השם זכיתי לעסוק בהצלת חיים ובסיוע לרבבות אנשים בתחומי הבריאות. אני מתפטר מתפקידי בראש מורם, בתחושת שליחות ערכית ויהודית. שבת קודש אינה יכולה להיות למרמס במדינה יהודית. פגיעה בערך קדושת השבת מהווה בעיניי קו אדום. אמשיך לעשות ככל יכולתי למען עם ישראל בכל מקום ובכל דרך. תודה רבה".



0 תגובות